The Derailed Decentered Subject in Sarah Kane's 4.48 Psychosis

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

Abstract:
This article investigates the mental impairment in the postmodernist character/characters in Sarah Kane’s play 4.48 Psychosis through the psychoanalytical theories of Jacques Lacan. Sarah Kane is enlisted among the big three of In-Yer-Face theatre British dramatists who invaded our personal spaces with extremism of language and unsettled disturbing emotions shown on stage. Prompted by the fragmented bizarre structure of 4.48 Psychosis and the perplexing and troubling demeanor of its characters, the study with track down the springs of such ruptures and the reasons of deviation from their past course.
The fragmented self in postmodern literature earns its distinction in history through this singular feature of being decentered and its drifting attitude towards the chaotic delusional world. Lacan (1901-1981) is described by Marshall Alcorn in "The Subject of Discourse: Reading Lacan (and beyond) Poststructuralist Contexts" as the founder of the psychological structure of the self on "linguistic and discursive phenomena" and his talent in synthesizing psychoanalytical and poststructuralist concepts is immensely influential. According to the entry on "Jacques Lacan" in the Internet Encyclopedia of Philosophy, Lacan asserted a doctrine that human identity is "decentered" and when the subject’s mind chains snap, vents are created by the missing signifier of the Name-of-the- Father, and psychosis is triggered.
Despite the loss of a center, the postmodern subject speaks violence out of a peaceful heart and brutality out of compassionate humanity. In 4.48 Psychosis a destructive physical ache spreads in a subject yearning for love, scary medical notes sound funny and falling black snow, quiet screams and tearless weeps are symptoms of a psychotic subject. The postmodern self is ontologically grounded in love which should be understood as a force that seeks to reunite that which has been separated.


ملخـــــص:
تبحث هذه المقالة التلف الذهني في الشخصية / الشخصيات فيما بعد الحداثة  في مسرحية سارة کين "ذهان ٤٫٤٨" من خلال نظريات التحليل النفسي لجاک لاکان.  وقد درجت سارة کين ضمن اکبر ثلاث کتاب مسرحيين بريطانيين في مسرح   "In- Yer- Face" والذين اجتاحوا المساحات الشخصية بتطرف في اللغة وعواطف غير مستقرة ومقلقة. مدفوعا ببناء غريب ومفکک لمسرحية "ذهان ٤٫٤٨" وسلوک الشخصيات المربک والمتضطرب، يتتبع هذا التحليل تلک التمزقات للوصول لمنابع واسباب خروج الذات عن المسار الذي سلکته في الماضي.
حصلت الذات الممزقة فيما بعد الحداثة علي تميزها في التاريخ من خلال سمة متفردة ألا وهي اللامرکزيه ونزعة الانسياق الي عالم  فوضوي وهمي. وصف مارشال الکورن لاکان بأنه مؤسس الهيکلة النفسية للذات علي أسس "الظواهر اللغوية والتحاورية" وصارت مهارته في توليف مفاهيم  التحليل النفسي وما بعد البنيوية مؤثرة بشکل هائل. ." بناءً علي ما ذکرته موسوعة الانترنت للفلسفة وتحت عنوان "جاک لاکان" فانه أکد عقيدة ان الهوية الانسانية أنها لامرکزية وحينما تتقطع السلاسل العقلية للذات، تخلق الفجوات بفقدانها للرمز اللغوي "اسم الأب" مسببة الجنو.
وبالرغم من سقوط المرکز فان الذات فيما بعد الحداثة تنطق بالعنف من قلب مسالم وبالوحشية من منطلق انسانية متعاطفة. في "ذهان  ٤٫٤٨"  تفشي الألم الجسدي المدمر في الشخصية المتلهفة الي الحب وبدت النوتات الطبية المرعبة  مثيرة للضحک.  وصار الثلج الاسود المنهمرو الصرخات الصامتة والبکاء غير الدامع أعراضا للذات المضطربة عقليا. ان الذات فيما بعد الحداثة تتنفس الحب الذي يجمع ما تفرق.

الكلمات الرئيسية